prowadzenia badań i działań diagnostycznych dotyczących dzieci, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron dziecka,
diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju dziecka, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych, interwencyjnych, wobec dziecka, rodziców i nauczycieli,
wspieranie wychowawców oddziałów w działaniach wynikających z programu wychowawczego przedszkola, o którym mowa w odrębnych przepisach,
udzielanie pomocy nauczycielom poprzez informowanie o wynikach przeprowadzonych badań i podjętych formach pomocy dziecku, za zgodą rodziców/ prawnych opiekunów,
konsultowanie zgłaszanych problemów i udzielanie
udzielanie pomocy rodzicom/ prawnym opiekunom poprzez a) udzielanie porad wychowawczych i dydaktycznych, b) kierowanie do innych specjalistów, c) prowadzenie okresowych rozmów terapeutycznych.
prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami,