1. Dyrektor zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu dzieci w przedszkolu, a także bezpieczne i higieniczne warunki uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez przedszkole poza obiektem do niego należącym.
2. Zadania dyrektora:
- kierowanie bieżącą działalnością placówki i reprezentowanie jej na zewnątrz,
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
- ustalenie ramowego rozkładu dnia na wniosek rady pedagogicznej, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy
- przygotowanie arkusza organizacji przedszkola i przedstawienie go do zatwierdzenia organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny i organowi prowadzącemu,
- przewodniczenie radzie pedagogicznej i realizacja jej uchwał,
- wstrzymywanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa i powiadamianie o tym stosowne organy,
- dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym przedszkola ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi przedszkola,
- współpraca z rodzicami, organem prowadzącym oraz z instytucjami nadzorującymi i kontrolującymi,
- kierowanie polityką kadrową przedszkola, zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola,
- przyznawanie nagród nauczycielom zgodnie z wnioskiem zaopiniowanym przez radę pedagogiczną,
- podejmowanie decyzji o przyjęciu lub usunięciu dziecka z przedszkola w czasie roku szkolnego po zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną,
- zapewnienie pracownikom właściwych warunków pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- stworzenie dzieciom optymalnych warunków do rozwoju,
- prowadzenie dokumentacji kancelaryjno – archiwalnej i finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych.
3. W wykonywaniu swoich zadań dyrektor przedszkola współdziała z radą pedagogiczną i radą rodziców, a w szczególności:
- zapewnia bieżący przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi organami przedszkola,
- w przypadku wyrażania sprzecznych informacji organizuje spotkania negocjacyjne zainteresowanych organów przedszkola.
4. Dyrektor przedszkola ponosi odpowiedzialność za właściwe prowadzenie i przechowywanie dokumentacji pedagogicznej, oraz za wydawane przez przedszkole dokumenty zgodne z posiadaną dokumentacją.
Pokaż informacje o artykule
Utworzył/Odpowiada:
Beata Tobjasz - 2012-12-11 12:08:28
Udostępnił:
Beata Tobjasz - 2012-12-12 21:11:11
Zaktualizował:
Beata Tobjasz - 2012-12-12 21:11:11
|
Data modyfikacji |
Zmodyfikował |
|
1 |
2024-08-07 09:24:08 |
Beata Tobjasz |
Zobacz |
2 |
2017-01-05 15:20:44 |
Beata Tobjasz |
Zobacz |
3 |
2012-12-16 00:10:19 |
Beata Tobjasz |
Zobacz |
4 |
2012-12-15 22:46:26 |
Beata Tobjasz |
Zobacz |
5 |
2012-12-15 22:41:45 |
Beata Tobjasz |
Zobacz |
6 |
2012-12-15 22:40:06 |
Beata Tobjasz |
Zobacz |
7 |
2012-12-12 21:12:17 |
Beata Tobjasz |
Zobacz |
8 |
2012-12-12 21:11:34 |
Beata Tobjasz |
Zobacz |
9 |
2012-12-12 21:11:11 |
Beata Tobjasz |
Zobacz |
Tę stronę obejrzały 2 osoby